Russian news agency replaces NZ with Japan

Print Friendly, PDF & Email
Share to Google Classroom

Russian news channel RT has accidentally labelled New Zealand as Japan during a new show.

The company has since apologised. They also named Papua New Guinea as “South Korea” in an embarrassing southern hemisphere mix-up.

The mistake came in a news article produced by their US branch. The article was about new missile bases in the Pacific.

The news segment aired on 15 August, and has since been corrected in the online version.

As yet New Zealand Prime Minister Jacinda Ardern has not commented on the mix-up. However, last year she did take part in a humourous ad highlighting how New Zealand has often been left off maps.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

In a bizarre incident in Newcastle, New South Wales, Australia,...
The Comedy Wildlife Photography Awards are back, and this year...
Twenty-six-year-old Kalpana Balan from India, has clinched a coveted spot...
At the International Association of Amusement Parks and Attractions expo...

World & National News

It is the time of year when people might be...
The world’s largest iceberg, A23a, is making its way through...
He Kāwanatanga, he Pirimia hou hoki tō Aotearoa. I te...
In a standout achievement, Morgan Wallen secured 11 wins at...